26-28.07.2013 Pielgrzymka na Szwedzką Górkę

VI OPOLSKA PIELGRZYMKA ROWEROWA NA SZWEDZKĄ GÓRKĘ

26-28.07.2013 r.

Trasę z kościoła św. Ap. Piotra i Pawła w Opolu poprowadziłem ja. Na zbiórkę o godz. 17.00 przyjechał Tadeusz Działowski. Wyruszamy wspólnie do Szczepanowic przez Wyspę Bolko. Jest bardzo ciepło. Na miejscu przed kościołem św. Józefa dolączają: Marek Madej, Grzegorz Rokita. Do zakrystii zanoszę pamiątkowy dyplomik pielgrzymki i rozmawiam z księżmi.

Godz. 18.00 uroczysta msza święta, podczas której trzykrotnie wymieniono cel naszej wędrówki. Po zakończeniu wspólne zdjęcia, dolączył do nas Sławomir Szota. Wyruszamy w drogę ok. godz. 18.50 kierując się na Prószków. Bardzo ładna trasa, trochę ruchliwa i szybko docieramy na nocleg w Łączniku o godz. 20.10 Zakwaterowanie, kolacja, przyjazd Ani Kula samochodem. Razem rozmawiamy, póżniej odpoczynek. 27.07.2013 r. sobota pobudka, zakupy, śniadanie. Dojazd indywidualny rodziny Spallek, Tadeusza Działowskiego, Oli i Jurka Pakiet. Wspólna modlitwa przed kościołem, figurą św. Krzysztofa. Potwierdzamy książeczki KOT otrzymując odcisk pieczęci kościoła. Piękna trasa wśród pól i łąk do Korfantowa, po drodze kilka kropel deszczu. Wiemy już że prosto z Opola jedzie za nami Czesław Rostalski. Jak opowiadał póżniej trochę go zmoczyło. U poety Edmunda Borzemskiego jesteśmy planowo na godz. 10.00. Jak co roku serdeczna gościnia, witają nas rodzice poety, Edmund i zaproszeni goście Heniek i Leszek. Tym razem ławki i pełne stoły czekają na nas od frontu budynku. Poczęstunek w menu to napoje chłodzące, kawa, herbata, słodkie rogaliki, owoce i przedewszystkim duchowe pokrzepienie pięknymi wierszami z tomików poezji recytowanych przez poetę i Leszka. Podkład muzyczny, śpiewy w wykonaniu Heńka dopełniły część poetycką. Liczne zdjęcia, rozmowy, ciekawostki na temat powstawania wierszy urozmaiciły to niezwykle serdeczne spotkanie.

Czas szybko płynie - jest już po 12.00 dziękujemy za wszystko gospodarzom jedziemy dalej. Przed kościołem w Korfantowie wspólne zdjęcia i modlitwa przed ołtarzem. Trasa prowadzi przez malowniczą okolicę z licznymi przydrożnymi kapliczkami. Dobrym tempem dojazd do Przydroża Małego na niewielki pagórek - godz.12.50. Jest tutaj jeden rowerzysta nauczyciel z ZSM w Opolu. Ponadto przyjechali samochodem poeta z trzema osobami. Przyjechał również ksiądz i o godz.13.20 rozpoczyna się uroczysta msza święta pielgrzymkowa - cel naszej podróży. Nastrój jest wyjątkowy, modlitwa, duchowe wsparcie, w kapliczce jest chłodniej - jest chwila skupienia i wyciszenia.

Po zakończeniu, wychodzimy jest pani red. "Gościa Niedzielnego" z Opola. Liczne zdjęcia, rozmowy,wywiad i pożegnanie. Kto ma książeczki KOT to stempluje odcisk pieczątek. My szykujemy się w drogę powrotną na Białą Prudnicką. Początkowo 900 m drogą szutrową, ok. 2 km szosą, ok. 3 km szutrem polną drogą i dalej szosą do Białej. Jest godz. 15.00 - koronka w kościele Wniebowzięcia N.M.P. pieczątki do KOT, obiad. Wyjazd w stronę Łącznika, cukiernia - postój, kawa, napoje. Dojazd do schroniska, odpoczynek, wstępna kolacja - przygotowanie do grilla. Jest ok. 19.00 siedzimy przed budynkiem jest trochę komarów, smaruje nogi i ręce płynem. Kiełbaska, ogórki, pomidory, chleb - również pieczony dobrze smakuje. Rozmawiamy na różne tematy - ok. godz. 21.00 przyjazd Sławka Sz. z 160 km trasy w Czechach. Dołącza do nas biesiadujemy, piękny wieczór, gwiazdy, kilka przelatujących samolotów. Udajemy się na odpoczynek godz. 23.00. 28.07.2013 r. /niedziela/ pobudka rano, toaleta, wyjście do kościoła na mszę św. o godz. 7.30. Powrót śniadanie, pakowanie, porządki w schronisku. Wyjście z bagażami, rowerami, zamykamy budynek i jedziemy do p. Bogusławy - dziękujemy za wszystko i w trasę. Wyjazd w kierunku Tułowic - Marek, Ola i Jurek Pakiet. Grzegorz, Ania, Czesiek - kierunek Moszna. Po drodze "Zielona Zatoka", zamek. Ania jeszcze zostaje dłuzej auto ma w Łaczniku. Ja z Cześkiem przez Zielinę, Strzeleczki, Smolarnię, Ligotę Prószkowską, Jaśkowice, Ochodze, Chmielowice do Opola. W domu jestem o godz. 15.10 - wejście do wanny z letnia wodą było wspaniałe i odprężające po 3 godz. jazdy rowerem w upale 36 stopni.

Zdjęcia z wyjazdu są w galerii.