21.09.2013 Rajd Na luzie za miasto

W sobotę 21.09.2013 przed fontanną na pl. Wolności miała miejsce zbiórka uczestników wyjazdu. Rajd był z okazji Tygodnia Zrównoważonego Transportu i nasz klub przewodniczył imprezie. Ogółem na starcie stanęło 27 osób w tym 8 z Rajdera, 3 sympatyków, 9 uczniów z Gimnazjum Nr 6 w Opolu, 2 nauczycielki oraz 2 innych panów i 3 panie.

Oficer Rowerowy Sławek Szota przedstawił uczestnikom trasę Rajdu oraz warunki bezpieczenstwa jazdy, Marek Madej - cel wyjazdu i sponsora nagród i upominków (UM Opola), a Kazimierz Pierzga kilka słów jako kierownik trasy i konkursów. Wszystko ogłosiliśmy przez naszą tubę nagłaśniającą. W oznaczonych kamizelkach ostrzegawczych nasi piloci poprowadzili kolumnę rowerzystow przez ul. Mozarta i dalej wzdłuż Kanału Młynówka ścieżką rowerową tzw. nadodrzańską wzdłuż Odry, póżniej w lewo obok byłej cementowni Bolko. Pierwszy postój był przed kościołem neo-gotyckim w Królewskiej Wsi. Historię kościoła i wsi Nowa Wieś Królewska opowiedział przewodnik Marek. Mieliśmy okazję wejść do środka świątyni i podziwiać ciekawe cechy kościoła gotyckiego, który ma zaledwie nieco ponad 100 lat. Następnie za kościołem na placu zabaw rozegrano konkurs rzut dętką do celu. Uczestnicy chętnie w niej startowali. Było dużo śmiechu i emocji. Każdy uczestnik na tym postoju otrzymał okolicznościowy znaczek Rajdowy i opaskę odblaskową. Ruszyliśmy dalej przez pola do Grudzic i tam zwiedziliśmy Regionalną Izbę Pamiątkową w szkole podstawowej, w której w okresie międzywojennym była polska szkoła mniejszościowa. Konkurs sprawnościowy "jazdę żółwia" rozegrano na podwórku szkolnym, rywalizacja była bardzo ciekawa. Prym wiedli w konkursie uczniowie Gimnazjum. Dalej całą grupą pojechaliśmy szosą do Maliny i skręt w prawo na Groszowice. Tam krótki postój przed willą byłej międzwojennej rezydencji dyrektorów Cementowni Groszowice. Również historię przekazał Marek. Była możliwość zwiedzenia wewnątrz - piękny wystrój, sala bankietowa, salon, hall i pomieszczenie do tańczenia. W tym czasie przygotowywano zastawę stołową na wesele. Następnie przejazd pod kościół - kolejny zabytek neo-gotycki o charakterystycznych cechach stylowych, kilka słów historii, przerwa na kanapki i ruszamy dalej na śluzę na Odrze, skąd drogą polną powrót do Opola wzdłuż Odry ścieżką rowerową, następnie pod mostkiem Zielonym i zatrzymujemy się w Parku Nadodrzankim. Tutaj ogłosiliśmy wyniki konkursów, rozdaliśmy nagrody i dyplomiki okolicznościowe Rajdu. Wszyscy zadowoleni. Uczniowie, nauczyciele i nasz klub rozjechaliśmy się do naszych domów ok. godz. 15. Trasa wyniosła ok. 20 km, a pogoda wyjątkowo dopisała, świeciło słońce i było ciepło.