2018-05-01 - 06 Majówka w Jesenikach

Wyruszyliśmy ode mnie o godzinie 8:30 w składzie ja, Grażyna,…

2016-08 Pokaz wody i ognia w Nysie

Dziś pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia, za kilka godzin przyjadą…

2016-07 Orle Gniazda Green Ways

2016-07-02 dzień 1 sobota Odcinek Opole Olsztyn Wyruszamy w 3…

2016-07-02:15 Letnia wyprawa doliną Dunaju

W tym roku postanowiliśmy by w lecie zorganizować zagraniczną wycieczkę…

2016-05 Majowy weekend w Jesenikach

Tym razem, ze względu na krótki czas po mojej operacji,…

Spis treści

Wyruszyliśmy ode mnie o godzinie 8:30 w składzie ja, Grażyna, Tadek, Czesiek, Janusz, Kazik, Romek , Grzesiek , Marzena. Po drodze w Prószkowie dołączyli Piotrek i Radek, a samochodem do miejsca noclegu dojechał Sławek. W wyprawie uczestniczył jeszcze Maciej, który dojechał pociągiem do Nysy i stamtąd rowerem do Beli. Nocowaliśmy w Penzion Mirei w Domasov koło Jesenika.

Słoneczko od rana świeciło pięknie i na zbiórce zjawiło się sporo rajdersów. Zaczęliśmy się zastanawiać dokąd pojechać i bezapelacyjnie zwyciężył park z kwitnącymi rodondrenami w Mosznej. Chociaż Maciej próbował wprowadzać rozłam w grupie i szukał chętnych na jazdę do Kluczborka- kusząc powrotem pociągiem i zniżkami na koleji. Ale, że nie znalazł – bo my nasze PKP wspominamy niezbyt miło – to pojechał sam. Tradycyjnie Czesław P. przyjechał tylko pogadać i pognał kolarką na Annaberg, a honorowy prezes Grześ nas policzył i wyprawił w drogę. W sumie wyruszyło nas 11, a po drodze dołączyli jeszcze Jacek i Grzegorz G. Pojechaliśmy przez wyspę Bolko, Chmielowice, Domecko na staw w Nowej Kuźni nową drewnianą kładką.

Dziś na zbiórce same niespodzianki, słoneczna pogoda sprawiła, że przyjechali daaaawno nie widziani rajdersi – Adam, Ela, Krysia, w sumie zebrało nas się 15 osób, a po drodze dołączyła jeszcze Marzena. Mieliśmy w planach wycieczkę do pałacowego parku w Kopicach, ponieważ już rok temu odkryłam tam kilka ciekawych miejsc i budowli, które chciałam innym pokazać. Poza tym nie mogłam zapomnieć zapachu niedźwiedziego czosnku, który unosił się po całym parku i chciałam tego jeszcze raz doświadczyć.

Wiosna jak co roku obfituje w ciekawe wydarzenia rowerowe i kulturalne. Już 2018-06-03 w parku zamkowym w Mosznej ma grać Cello Brothers. A zamek w Mosznej to ulubiony cel naszych rowerowych wypraw. Dla tych którzy nie znają jeszcze Cello Brothers

Jak co roku klub rowerowy Rajder zabezpiecza pielgrzymkę rowerową na górę św. Anny . Wkrótce artykuł zostanie uzupełniony o dokładny program pielgrzymki

Już wkróce kolejna parada orkiestr dętych w Białej - doskonała okazja na fajną wycieczkę rowerową połączoną z muzyką orkiestr dętych i pysznym pstrągiem :)

Kwiecień nadal rozpieszcza nas letnią pogodą, toteż na zbiórce pojawia się nas coraz więcej chętnych do jazdy. Zgodnie z naszym zwyczajem razem z czasem letnim wróciliśmy do godziny 9 -tej jako pory odjazdu. W tą niedzielę było aż 14 osób zdecydowanych jechać na Annaberg, ale dwóch się wyłamało i pojechali zwiedzać zamek w Niemodlinie. Reszta udała się przez Królewską Wieś w stronę Maliny, gdzie czekał na nas Jacek S, a po drodze"zgubiliśmy" Sławka, więc stan się wyrównał. Mieliśmy jechać na Kamień Śl. przez rozkopany przejazd kolejowy, ale Roman pokazał nam lepszą trasę, przez ulicę Adama, bo na niej mieszka.

Ramowy program imprezy:

01.05 dojazd do miejsca zakwaterowania : http://mirei.sweb.cz/pol.htm

Możliwe formy dojazdu:
- samochodem 86 km ( licząc ode mnie )

- rowerem trochę więcej ( pomijamy drogę główną Opole - Biała , do Białej dojeżdżamy leśną drogą numer 1 )

- pociągiem do Nysy i rowerem 40 km

Na kąpiel jeszcze za wcześnie ale warunki do gry w siatkę doskonałe. Wszystkich chętnych zapraszamy w poniedziałki , środy i piątki na godzinę 17 na kąpielisko Bolko.

Wiosna w pełni, dzień coraz dłuższy , czas na dalsze wypady , dlatego już od najbliższej niedzieli jeździmy na godzinę 9. Przy dobrych wiatrach może uda się zdobyć górę św. Anny ( byłby to dobry trening przed wyjazdem w Jeseniki :) )

Strona 1 z 30

MCOP Opole

Miejskie Centrum Organizacji Pozarządowych

Promocja

Rowerem i pieszo przez czarny ląd